Naziv predmeta: BIOLOŠKA RAZNOLIKOST

Vrsta: Predavanja, seminari, auditorne vježbe.

Razina: Napredni predmet

Godina: III
     Semestar: 5

ECTS:
3
2 (predavanja, samostalno učenje, konzultacije)
1 (seminari, auditorne vježbe, kolokviji)

Nastavnik:Dr. sc. Melita Peharda Uljević

Kompetencije koje se stječu: Cilj kolegija je upoznavanje studenata s gradijentima biološke raznolikosti na Zemlji, teorijama koje objašnjavaju mehanizme regulacije biološke raznolikosti, te nestancima vrsta i njihovoj zaštiti. Studenti stječu znanje potrebno za sudjelovanje u projektima mjerenja i analize biološke raznolikosti i zaštiti okoliša.

Preduvjeti za upis:Vladanje temeljnim ekološkim ojmovima i principima

Sadržaj:Pojam i definicija biološke raznolikosti. Hijerarhijska struktura biološke raznolikosti. Bogatstvo vrsta i biološka raznolikost. Metode procjene biološke raznolikosti. Statističke metode procjene i analize biološke raznolikosti. Gradijenti biološke raznolikosti. Čimbenici koji utječu na biološku raznolikost. Alfa, beta i gama raznolikost. Funkcija ekosistema i biološka raznolikost. Nestanci vrsta: Nestanci vrsta kroz evoluciju. Utjecaj čovjeka na nestanak vrsta. Očuvanje biološke raznolikosti. Konzervacijska i restauracijska ekologija.

Preporučena literatura:
  1. Gaston, K.J. (ed.). 1996. Biodiversity: A Biology of Numbers and Difference.
  2. Norse, E.A. 1993. Global marine biological diversity: A strategy for building conservation and decision making. Island Press, Washington D.C.
Dopunska literatura:
  1. UNEP World Conservation Monitoring Centre. 2000. Global biodiversity - Earth's living resources in the 21st century. World Conservation Press, Cambridge.
  2. Wilson, E.O. 1992. The diversity of life. Penguin books, London.
  3. Radović, J. 1999. Pregled stanja biološke i krajobrazne raznolikosti Hrvatske sa strategijom i akcijskim planovima zaštite. DUZO, Zagreb
  4. Znanstveni radovi
Oblici provođenja nastave: Predavanja, seminari, laboratorijske vježbe.

Način provjere znanja i polaganja ispita: Sudjelovanje u nastavi, prezentacije, usmeni ispit.

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima: Hrvatski i engleski jezik

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Anketiranje studenata