Naziv predmeta: EKOLOGIJA RIBA

Vrsta: Predavanja, seminari, terenski rad

Razina: Napredni predmet

Godina: III
     Semestar: 6

ECTS:
3
3 (predavanja, terenski rad, konzultacije, samostalno učenje)

Nastavnik: Dr.sc. Sanja Matić Skoko

Kompetencije koje se stječu: Cilj je upoznati studente s fascinantnim bogatstvom i složenosti svijeta riba; uputiti ih na taksonomsko obilje i evolucijske promjene, mnoštvo različitih staništa i odnosa, posebnih primjera životnih oblika i strategija, morfoloških i fizioloških prilagodbi te ponašanja. Ipak, osnovni je cilj pomoći studentima u razvijanju vještina za kritičko razumjevanje tema iz ekologije riba kao i učiniti ih sposobnima da raspravljaju o gorućim temama iz tog područja.

Preduvjeti za upis:Znanja iz ekologije i biologije riba

Sadržaj:Životni prostor. Raspodjela. Povijest i evolucija riba. Morfološke prilagodbe. Ekološki čimbenici. Staništa. Trofička ekologija. Ishrana. Ekologija ličinačkih stadija i nedoraslih riba. Reproduktivni i životni oblici. Migracije. Zoogeografija. Organizacija zajednice i ponašanje. Ribarstvo i zaštita riba. Ihtiofauna Jadranskog mora.

Preporučena literatura:

  1. Diana, J.S., 2003. Biology and ecology of fishes. Cooper Publishing Group, 496p.
  2. Jardas, I., 1996. Jadranska ihtiofauna. Školska knjiga, Zagreb, 533p.

Dopunska literatura:

  1. Ercegović, A., 1949. Život u moru. JAZU, Zagreb, 412p.
  2. Moyle, P.B. and Cech, J.J.Jr, 1996. Fishes. An introduction to ichthyology. Prentice Hall, New Jersey, 589p.
  3. Pérčs J.-M. and H. Gamulin Brida, 1973. Biološka oceanografija. Školska knjiga, Zagreb, 467p.
  4. Sale P.F. (ed.), 1991. The ecology of fishes on Coral Reefs. Academic Press, inc., London, 754p.
  5. Wilson, E.O. 1992. The diversity of life. Penguin books, London. 406 p.

Oblici provođenja nastave: Frontalna predavanja, grupni seminarski rad, terenski rad

Način provjere znanja i polaganja ispita: Usmeni ispit, seminari, prezentacija znanstvenih radova

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
Hrvatski
Engleski
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Anketa na kraju nastave