Naziv predmeta: EKOLOGIJA RIBA
Vrsta: Predavanja, seminari, terenski rad
Razina: Napredni predmet
Godina: III
Semestar: 6
ECTS:
- 3
- 3 (predavanja, terenski rad, konzultacije, samostalno učenje)
Nastavnik: Dr.sc. Sanja Matić Skoko
Kompetencije koje se stječu: Cilj je upoznati studente s fascinantnim bogatstvom i složenosti svijeta riba; uputiti ih na taksonomsko obilje i evolucijske promjene, mnoštvo različitih staništa i odnosa, posebnih primjera životnih oblika i strategija, morfoloških i fizioloških prilagodbi te ponašanja. Ipak, osnovni je cilj pomoći studentima u razvijanju vještina za kritičko razumjevanje tema iz ekologije riba kao i učiniti ih sposobnima da raspravljaju o gorućim temama iz tog područja.
Preduvjeti za upis:Znanja iz ekologije i biologije riba
Sadržaj:Životni prostor. Raspodjela. Povijest i evolucija riba. Morfološke prilagodbe. Ekološki čimbenici. Staništa. Trofička ekologija. Ishrana. Ekologija ličinačkih stadija i nedoraslih riba. Reproduktivni i životni oblici. Migracije. Zoogeografija. Organizacija zajednice i ponašanje. Ribarstvo i zaštita riba. Ihtiofauna Jadranskog mora.
Preporučena literatura:
- Diana, J.S., 2003. Biology and ecology of fishes. Cooper Publishing Group, 496p.
- Jardas, I., 1996. Jadranska ihtiofauna. Školska knjiga, Zagreb, 533p.
Dopunska literatura:
- Ercegović, A., 1949. Život u moru. JAZU, Zagreb, 412p.
- Moyle, P.B. and Cech, J.J.Jr, 1996. Fishes. An introduction to ichthyology. Prentice Hall, New Jersey, 589p.
- Pérčs J.-M. and H. Gamulin Brida, 1973. Biološka oceanografija. Školska knjiga, Zagreb, 467p.
- Sale P.F. (ed.), 1991. The ecology of fishes on Coral Reefs. Academic Press, inc., London, 754p.
- Wilson, E.O. 1992. The diversity of life. Penguin books, London. 406 p.
Oblici provođenja nastave:
Frontalna predavanja, grupni seminarski rad, terenski rad
Način provjere znanja i polaganja ispita:
Usmeni ispit, seminari, prezentacija znanstvenih radova
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
- Hrvatski
- Engleski
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Anketa na kraju nastave