Naziv predmeta:BIOMINERALIZACIJA
Vrsta: Predavanja, vježbe
Razina: Napredni predmet
Godina: II
Semestar: 4
ECTS:
- 5
- 2 za predavanja i vježbe
- 3 za samostalno učenje i konzultacije
Nastavnik:Dr.sc. Davorin Medaković
Kompetencije koje se stječu:Poznavanje osnovnih procesa i mehanizama biomineralizacije izabranih grupa morskih organizama te sposobnost uključivanja u temeljna znanstvena istraživanja, ekološki monitoring, te domaće i međunarodne znanstvene i stručne projekte uz vođenje dijela samostalne problematike.
Preduvjeti za upis:Kompetencije u primjeni znanja iz biologije, kemije, fizike i geologije mora.
Sadržaj: Minerali i biominerali. Teorije biomineralizacije. Procesi biomineralizacije školjkaša, mekušaca, ježinaca, rakova i riba. Aktivnost enzima ugljične anhidraze. Metode rendgenske difrakcije. Biomineralizacija kao metoda praćenja ekološkog stanja okoliša. Proizvodnja i korištenje biominerala u medicini i farmaceutskoj industrji.
Preporučena literatura:
- Kirschvink J L, Hagadoron J W, 2000. A Grand unified theory of Biomineralization. In: Bäuerlein E, (Ed.), Biomineralization. Wiley-VCH Verlag GmbH, Weinheim, Germany, pp. 139-150
- Matoničkin I, Habdija I, Primc-Habdija B, 1988. Avertebrata. Biologija nižih beskralježnjaka. Školska knjiga, Zagreb.
- Medaković D, 2000. Carbonic anhydrase activity and biomineralization process in embryos, larvae and adult blue mussels Mytilus edulis L. Helgoland Marine Research 54: 1-6
- Watabe N, 1988. Shell structure. In: Wilbur K M, (Ed.), The Mollusca. Form and Function. Vol.11, Part 4. Academic Press, New York, pp. 69-104
Dopunska literatura:
- Lowenstam H A, 1981. Minerals formed by organisms. Science NY, 211: 1126-1131
- Medaković D, Popović S, Gržeta B, Plazonić M, Hrs-Brenko M, 1997. X-ray diffraction study of calcification processes in embryos and larvae of the brooding oyster Ostrea edulis. Marine Biology 129: 615-623
Oblici provođenja nastave:
Predavanja, vježbe, seminarski radovi, konzultacije.
Način provjere znanja i polaganja ispita:
Testovi, kolokviji, usmeni ispit.
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
- Hrvatski jezik
- Engleski jezik (po potrebi)
- Slovenski jezik (po potrebi)
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Provođenjem anketa.