Naziv predmeta: BIOPROIZVODNJA I TROFIÈKI ODNOSI U MORU

Vrsta: Predavanja, vježbe

Razina: Napredni predmet

Godina: 3
     Semestar: 6

ECTS:
4
1,5 (predavanja i vježbe)
2,5 (samostalno uèenje i konzultacije)
Nastavnik: Prof.dr.sc. Ivona Marasoviæ

Kompetencije koje se stjeèu: Kroz ovaj se kolegij studente želi upoznati sa znaèajkama primarne i sekundarne proizvodnje, poglavito s prijenosom energije izmeðu èlanova autotrofne i herbivorne planktonske zajednice u moru. Razumijevanje razlièitih odnosa unutar tih zajednica je od izuzetnog znaèaja za poznavanje cjelokupnog života u moru.

Preduvjeti za upis:Posjedovanje znanja iz biologije i ekologije mora

Sadržaj: Primarna proizvodnja u moru. Sekundarna proizvodnja planktona. Uloga planktona u hranidbenoj mreži. Odnos razlièitih velièinskih frakcija fitoplanktona prema mikrozooplanktonu. Ekološka efikasnost prijenosa energije u više trofièke razine. Ogranièavajuæi èimbenici primarne proizvodnje. «Grazing» zooplanktona – kontrola fitoplanktonske biomase. Prirodne fluktuacije biomase na razlièitim trofièkim razinama. Fluktuacije biomase na razlièitim trofièkim razinama izazvane antropogenim djelovanjem. Ekološka analiza fitoplanktonskog «bloom»-a. Ekološka analiza zooplanktonskog «bloom»-a.

Preporuèena literatura:
  1. J.E.G.Raymont: Plankton and Productivity in the Ocenas. Pergamon Presss Oxford, 1980.
  2. E. Steeman Nielsen: Marine Photosynthesis with Special Emphasis on the Ecological Aspects. Elsevier Sci.Publ.Comp., 1975.
  3. Steidinger, K.A. and Walker, L.M. Marine Plankton Life Cycle Strategies, CRC Press Inc. Boca Raton, Florida, 1986.
Dopunska literatura:
  1. Marasovæ, I., T.Pucher-Petkoviæ& V. Alegria, 1990: Phytoplankton prodictivity of the Adriatic Sea in relation to the fishing grounds.
  2. In: Perspectives in Phycology. Ed. V.N. Rajarao, Today and Tomorow's Printers & Publishers, New Delhi, pp. 255-261.
Oblici provoðenja nastave: Power Point i video prezentacije.

Naèin provjere znanja i polaganja ispita: Pismeni i usmeni ispit

Jezik poduke i moguænosti praæenja na drugim jezicima:
Hrvatski jezik
Engleski jezik (po potrebi)
Naèin praæenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta: Putem anketa.