Naziv predmeta: ODNOSI MEĐU MORSKIM ORGANIZMIMA

Vrsta: Predavanja, laboratorijske vježbe, terenski rad

Razina: Napredni predmet

Godina: 1
     Semestar: 2

ECTS:
3
1,5 (predavanja, seminari, konzultacije, samostalno učenje)
1,5 (laboratorijske vježbe, kolokviji)


Nastavnik: Dr. sc. Svjetlana Šifner Krstulović

Kompetencije koje se stječu: Stečena znanja omogućju studentima razumijevanje različitih odnosa i interakcija između morskih organizama kao i zakonitosti na kojima se temelji metabolizam morskog ekosustava.

Preduvjeti za upis: Kompetencije u primjeni znanja iz osnova ekologije morskih organizama.

Sadržaj: Predavanje: Ekologija populacija morskih organizama. Intraspecijski odnosi i Interspecijski odnosi među morskim organizmima. Energetski i trofički odnosi u morskom ekosustavu: Hranidbene mreže, ekološke piramide, materijalni i energetski aspekt metabolizama, zakoni termodinamike, proticanje energije i energetski tipovi u ekosustavu mora. Vježbe: Sakupljanje materijala na terenu i determinacija u praktikumu. Selekcija materijala glede ekološke stepenice, prilagodbe na podlogu i ekološke valencije.

Preporučena literatura:
  1. Odum E.P., 1971. Fundamentals of Ecology (3 rd Edn). Saunders, Philadelphia.
  2. Levinton J.S., 1995. Marine Biology (function, biodiversity, ecology). New York: Oxford University Press.
  3. Karleskint G., 1998. Introduction to Marine biology. Sounders College Publishing.
  4. Chapman J.L. and M.J. Reiss, 1999. Ecology (principles and applications). Cambridge University Press.
Dopunska literatura:
  1. Ercegović A., 1949. Život u moru. JAZU.
  2. Peres JM, Gamulin-Brida, 1973. Biološka oceanografija. Školska knjiga Zagreb.
  3. Riedl R., 1973. Fauna und Flora der Adria. Verlag Paul Parey. Hamburg-Berlin
Oblici provođenja nastave: Usmeno predavanja uz laboratorijske vježbe (praktikum) i terenski rad na sakupljanju materijala

Način provjere znanja i polaganja ispita:
Usmeni ispit
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
Hrvatski, a po potrebi i engleski.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta: Putem anketa