Naziv predmeta:ODGOVORNI RIBOLOV I NJEGOVO REGULIRANJE
Vrsta: Predavanja, seminari
Razina: Napredni predmet
Godina: II
Semestar: 4
ECTS:
- 4
- 2 za predavanja i seminarske radove
- 2 za samostalno učenje i konzultacije
Nastavnik:Dr sc. Alen Soldo
Kompetencije koje se stječu:Savladavanjem ovog predmeta studenti stječu znanje o održivom iskorištavanju živih bogatstava mora u skladu sa okolišem, upotrebi onih postupaka u ribarstvu i marikulturi koji ne oštećuju ekosustave, resurse i kvalitetu tih resursa, te o nadzoru nad provođenjem propisa o zaštiti mora i njegovih živih bogatstava.
Preduvjeti za upis:Savladano znanje iz gospodarenja živih bogatstava mora i dinamike iskorištavanih populacija.
Sadržaj: Priroda, djelokrug i ciljevi Kodeksa odgovornog ribolova; osnovna načela Kodeksa, njegova provedba, praćenje stanja i prilagodba; ribarstveno gospodarenje; obavljanje ribolova; razvoj marikulture; utjecaj ribolovnih alata na morski ekosustav;ribolovna smrtnost i selektivnost ribolovnih alata i njihov utjecaj na stanja živih bogatstava mora; integracija ribarstva u gospodarenje obalnog područja, zakonsko reguliranje u ribarstvu.
Preporučena literatura:
- Pearse, P.H., 1980. Regulation of fishing effort: with special reference to Mediterranean trawl fisheries. FAO Fish. Tech. Pap. 197: 82 p.
- Sparre, P. & Venema, S. C., 1998. - Introduction to tropical fish assessment, Part I: Manual, FAO Fish. Tech. Pap. 306/1: 407 p.
- Beddington, J.R. & Rettig, R.B., 1984. Approaches to the regulation of fishing effort. FAO Fish. Tech. Pap. 243: 39 p.
- FAO, 2000. Kodeks odgovornog ribolova. FAO Adriamed: 38 p.
Dopunska literatura:
- Greboval, D. (ed.), 1999. Managing fishing capacity: selected papers on underlying concepts and issues. FAO Fish. Tech. Pap. 386: 206 p.
- Cleveland, B.C. (ed.), 1985. Adjustments to changes in fisheries law and economics. FAO Fish. Tech. Pap. 269: 115 p.
- FAO, 1999. Guidelines for the routine collection of capture fishery data. FAO Fish. Tech. Pap. 382: 113 p.
Oblici provođenja nastave:
Predavanja i seminari
Način provjere znanja i polaganja ispita:
Putem kolokvija, seminarskog rada te usmenog i pismenog ispita
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
- Hrvatski jezik
- Engleski jezik
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Sprovođenjem anketa.