Naziv predmeta:ODGOVORNI RIBOLOV I NJEGOVO REGULIRANJE

Vrsta: Predavanja, seminari

Razina: Napredni predmet

Godina: II
     Semestar: 4

ECTS:
4
2 za predavanja i seminarske radove
2 za samostalno učenje i konzultacije

Nastavnik:Dr sc. Alen Soldo

Kompetencije koje se stječu:Savladavanjem ovog predmeta studenti stječu znanje o održivom iskorištavanju živih bogatstava mora u skladu sa okolišem, upotrebi onih postupaka u ribarstvu i marikulturi koji ne oštećuju ekosustave, resurse i kvalitetu tih resursa, te o nadzoru nad provođenjem propisa o zaštiti mora i njegovih živih bogatstava.

Preduvjeti za upis:Savladano znanje iz gospodarenja živih bogatstava mora i dinamike iskorištavanih populacija.

Sadržaj: Priroda, djelokrug i ciljevi Kodeksa odgovornog ribolova; osnovna načela Kodeksa, njegova provedba, praćenje stanja i prilagodba; ribarstveno gospodarenje; obavljanje ribolova; razvoj marikulture; utjecaj ribolovnih alata na morski ekosustav;ribolovna smrtnost i selektivnost ribolovnih alata i njihov utjecaj na stanja živih bogatstava mora; integracija ribarstva u gospodarenje obalnog područja, zakonsko reguliranje u ribarstvu.

Preporučena literatura:
  1. Pearse, P.H., 1980. Regulation of fishing effort: with special reference to Mediterranean trawl fisheries. FAO Fish. Tech. Pap. 197: 82 p.
  2. Sparre, P. & Venema, S. C., 1998. - Introduction to tropical fish assessment, Part I: Manual, FAO Fish. Tech. Pap. 306/1: 407 p.
  3. Beddington, J.R. & Rettig, R.B., 1984. Approaches to the regulation of fishing effort. FAO Fish. Tech. Pap. 243: 39 p.
  4. FAO, 2000. Kodeks odgovornog ribolova. FAO Adriamed: 38 p.
Dopunska literatura:
  1. Greboval, D. (ed.), 1999. Managing fishing capacity: selected papers on underlying concepts and issues. FAO Fish. Tech. Pap. 386: 206 p.
  2. Cleveland, B.C. (ed.), 1985. Adjustments to changes in fisheries law and economics. FAO Fish. Tech. Pap. 269: 115 p.
  3. FAO, 1999. Guidelines for the routine collection of capture fishery data. FAO Fish. Tech. Pap. 382: 113 p.
Oblici provođenja nastave: Predavanja i seminari

Način provjere znanja i polaganja ispita: Putem kolokvija, seminarskog rada te usmenog i pismenog ispita

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
Hrvatski jezik
Engleski jezik
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Sprovođenjem anketa.