Naziv predmeta: POMORSKO JAVNO I RIBOLOVNO PRAVO
Vrsta: Predavanja, seminari
Razina: Temeljni predmet
Godina: 1
Semestar: 1
ECTS:
- 3
- 1,5 (za predavanja i seminarske radove)
- 1,5 (za samostalno učenje i konzultacije)
Nastavnik: Prof.dr.sc. Ivo Grabovac
Kompetencije koje se stječu: Upoznati nacionalne i međunarodne propise o pravima i obvezama država na morske i podmorske prostore, te načela ribolovnog prava
Preduvjeti za upis: Kompetencije u primjeni znanja iz opće obrazovnih predmeta stečenih u srednjoj školi
Sadržaj: Pojam pomorskog javnog prava. Pojam ribolovnog pravaMeđunarodno pravo mora, općenito, konvencijeUnutarnje morske vodeTeritorijalno moreVanjski pojasEpikontinetski pojasGospodarski pojas. Zaštićeni ekološko-ribolovni pojas u Republici HrvatskojTjesnaciOtvoreno moreZnanstveno istraživanje moraMeđunarodni i nacionalni propisi o zaštiti morskog okolišaPravna problematika sigurnosti plovidbe, općenito,konvencijeOrganizacija službe sigurnosti u Republici HrvatskojBrod, plovidba, peljarenjeUtvrđivanje sposobnosti brodova i drugih plovila za plovidbuBrodske isprave, zapisi i knjigeInspekcijski nadzorRibolovno pravo, općenito, konvencijeZakonski i podzakonski propisi u Republici Hrvatskoj, osobito Zakon o morskom ribarstvuVrste ribolovnih djelatnosti, njihovo značenjeZaštita riba i drugih morskih organizama
Preporučena literatura:
- Ivo Grabovac, Pomorsko pravo (pomorsko javno i upravno pravo), knjiga prva, Pomorski fakultet Split, 2001.
- Zakon o morskom ribarstvu, Narodne novine, br. 46/97 (pročišćeni tekst), te pravilnici, po izboru, o granicama u ribolovnom moru, o gospodarskom ribolovu, malom ribolovu, o rekreacijsko športskom ribolovu, o ribolovnim alatima i opremi.
Dopunska literatura:
- Ivo Grabovac, Plovidbeno pravo Republike Hrvatske, Split, 2003.
Oblici provođenja nastave: Predavanja, seminari
Način provjere znanja i polaganja ispita: Provjera znanja usmenim ispitom
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
- Hrvatski, po potrebi engleski i talijanski jezici
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta: Provođenje anketa s prikladnim pitanjima o usvojenim kompetencijama te o provođenju nastavnog procesa.