Naziv predmeta:UZGOJ TEMELJEN NA RIBOLOVU

Vrsta: Predavanja, seminari

Razina: Napredni predmet

Godina: II
     Semestar: 4

ECTS:
3
1,5 za predavanja i seminarske radove
1,5 za samostalno učenje i konzultacije

Nastavnik:Prof. dr. sc. Ivan Katavić

Kompetencije koje se stječu:Sposobnost uočavanja odnosa i veza između dviju međusobno ovisnih i podupirućih, istovremeno suprostavljenih aktivnosti u ribarstvu. Ukazivanje na logički povijesni slijed u razvoju jednog gospodarskog sektora.

Preduvjeti za upis:Gospodarenje živim bogatstvima mora

Sadržaj: Uvod. Povijest akvatičkog uzgoja. Temeljni principi ribolova vs. uzgoj. Klasifikacija uzgoja prema mjestu, intenzitetu vrstama – kopneni i morski uzgoj; ekstenzivni i intenzivni; uzgoj u polikulturi i monokulturi. Povećanje protoka energije u prirodnim ekosustavima. Uzgoj školjkaša kao osobit vid ekstenzivnog uzgoja u monokulturi.Uzgoj temeljen na prirodnom instinktu organizama(oceanski rančing). Intenzivni uzgoj ribe na bazi prirodne mlađi – bazenski uzgoj jegulje; tov i uzgoj tuna u kavezima; kavezni uzgoj gofa; uzgoj kirnje i njenih srodnika. Potencijalno interesantne nove vrste - ribe i beskralješnjaci (rakovi, glavonošci, bodljikaši…)

Preporučena literatura:
  1. Katavić, I. 2005. Marikultura. Manuskript
  2. Ottolenghi, F., Silvestri, C., Giordano, P., Lovatelli, A., New, M.B., 2004. Capture-based aquaculture. The fattening of eels, groupers, tunas and yellowtails. Rome, FAO, 385p.
Dopunska literatura:
  1. Bardach, J.E., 1997. Sustainable aquaculture. John Wiley & Sons Inc., 251p.
  2. Bond, C.E., 1996: Biology of Fishes. 2end Edition, Saunders College Publishing, 750p.
  3. Landau, M., 1992. Introduction to aquaculture. John Wiley & Sons, Inc. 440p.
  4. Spencer, B.E. 2002. Moluscan shellfish farming. Blackwell Science, UK.325p
Oblici provođenja nastave: Audiovuzelna prezentacija, demonstracija objekata, intervju i anketa s prikladnim pitanjima po okončanju pojedinih tematskih cjelina.

Način provjere znanja i polaganja ispita: Pismeni međuispit i završni usmeni ispit

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
Hrvatski jezik
Engleski jezik
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Pomoću anketa.