Naziv predmeta:UZGOJ TEMELJEN NA RIBOLOVU
Vrsta: Predavanja, seminari
Razina: Napredni predmet
Godina: II
Semestar: 4
ECTS:
- 3
- 1,5 za predavanja i seminarske radove
- 1,5 za samostalno učenje i konzultacije
Nastavnik:Prof. dr. sc. Ivan Katavić
Kompetencije koje se stječu:Sposobnost uočavanja odnosa i veza između dviju međusobno ovisnih i podupirućih, istovremeno suprostavljenih aktivnosti u ribarstvu. Ukazivanje na logički povijesni slijed u razvoju jednog gospodarskog sektora.
Preduvjeti za upis:Gospodarenje živim bogatstvima mora
Sadržaj: Uvod. Povijest akvatičkog uzgoja. Temeljni principi ribolova vs. uzgoj. Klasifikacija uzgoja prema mjestu, intenzitetu vrstama – kopneni i morski uzgoj; ekstenzivni i intenzivni; uzgoj u polikulturi i monokulturi. Povećanje protoka energije u prirodnim ekosustavima. Uzgoj školjkaša kao osobit vid ekstenzivnog uzgoja u monokulturi.Uzgoj temeljen na prirodnom instinktu organizama(oceanski rančing). Intenzivni uzgoj ribe na bazi prirodne mlađi – bazenski uzgoj jegulje; tov i uzgoj tuna u kavezima; kavezni uzgoj gofa; uzgoj kirnje i njenih srodnika. Potencijalno interesantne nove vrste - ribe i beskralješnjaci (rakovi, glavonošci, bodljikaši…)
Preporučena literatura:
- Katavić, I. 2005. Marikultura. Manuskript
- Ottolenghi, F., Silvestri, C., Giordano, P., Lovatelli, A., New, M.B., 2004. Capture-based aquaculture. The fattening of eels, groupers, tunas and yellowtails. Rome, FAO, 385p.
Dopunska literatura:
- Bardach, J.E., 1997. Sustainable aquaculture. John Wiley & Sons Inc., 251p.
- Bond, C.E., 1996: Biology of Fishes. 2end Edition, Saunders College Publishing, 750p.
- Landau, M., 1992. Introduction to aquaculture. John Wiley & Sons, Inc. 440p.
- Spencer, B.E. 2002. Moluscan shellfish farming. Blackwell Science, UK.325p
Oblici provođenja nastave:
Audiovuzelna prezentacija, demonstracija objekata, intervju i anketa s prikladnim pitanjima po okončanju pojedinih tematskih cjelina.
Način provjere znanja i polaganja ispita:
Pismeni međuispit i završni usmeni ispit
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
- Hrvatski jezik
- Engleski jezik
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta:Pomoću anketa.