Naziv predmeta:
BIOLOŠKA RAZNOLIKOST
Kod:
Vrsta: Predavanja
Razina: Temeljni predmet
Godina: 2.
Semestar: III
ECTS:
- 3 ECTS (1 ECTS za predavanja, 2 ECTS za samostalno učenje sa konzultacijama)
Nastavnik: Dr. sc. Melita Peharda Uljević
Kompetencije koje se stječu:
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s gradijentima biološke raznolikosti na Zemlji, teorijama koje objašnjavaju mehanizme regulacije biološke raznolikosti, te nestancima vrsta i njihovoj zaštiti. Studenti stječu znanje potrebno za sudjelovanje u projektima mjerenja i analize biološke raznolikosti i zaštiti okoliša.
Preduvjeti za upis:
Temeljno znanje iz biologije.
Sadržaj:
Pojam i definicija biološke raznolikosti. Hijerarhijska struktura biološke raznolikosti. Bogatstvo vrsta i biološka raznolikost. Metode procjene biološke raznolikosti. Statističke metode procjene i analize biološke raznolikosti. Gradijenti biološke raznolikosti. Čimbenici koji utječu na biološku raznolikost. Alfa, beta i gama raznolikost. Funkcija ekosistema i biološka raznolikost. Nestanci vrsta: Nestanci vrsta kroz evoluciju. Utjecaj čovjeka na nestanak vrsta. Očuvanje biološke raznolikosti. Konzervacijska i restauracijska ekologija.
Preporučena literatura:
- Gaston, K.J. (ed.). 1996. Biodiversity: A Biology of Numbers and Difference.
- Norse, E.A. 1993. Global marine biological diversity: A strategy for building conservation and decision making. Island Press, Washington D.C.
Dopunska literatura:
- UNEP World Conservation Monitoring Centre. 2000. Global biodiversity – Earth’s living resources in the 21st century. World Conservation Press, Cambridge.
- Wilson, E.O. 1992. The diversity of life. Penguin books, London.
- Radović, J. 1999. Pregled stanja biološke i krajobrazne raznolikosti Hrvatske sa strategijom i akcijskim planovima zaštite. DUZO, Zagreb
- Znanstveni radovi
Nastavne metode:
Predavanja, studentske prezentacije, analize znanstvenih radova
Metode ocjenjivanja:
Sudjelovanje u nastavi, prezentacije, usmeni ispit.
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima:
Hrvatski i engleski jezik
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i /ili modula:
Provođenjem anonimne ankete među studentima.