Naziv predmeta:
BIOLOŠKA RAZNOLIKOST

Kod:  

Vrsta: Predavanja

Razina: Temeljni predmet

Godina: 2.
     Semestar: III

ECTS:
3 ECTS (1 ECTS za predavanja, 2 ECTS za samostalno učenje sa konzultacijama)
Nastavnik:  Dr. sc. Melita Peharda Uljević

Kompetencije koje se stječu:
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s gradijentima biološke raznolikosti na Zemlji, teorijama koje objašnjavaju mehanizme regulacije biološke raznolikosti, te nestancima vrsta i njihovoj zaštiti. Studenti stječu znanje potrebno za sudjelovanje u projektima mjerenja i analize biološke raznolikosti i zaštiti okoliša.

Preduvjeti za upis:
Temeljno znanje iz biologije.

Sadržaj:
Pojam i definicija biološke raznolikosti. Hijerarhijska struktura biološke raznolikosti. Bogatstvo vrsta i biološka raznolikost. Metode procjene biološke raznolikosti. Statističke metode procjene i analize biološke raznolikosti. Gradijenti biološke raznolikosti. Čimbenici koji utječu na biološku raznolikost. Alfa, beta i gama raznolikost. Funkcija ekosistema i biološka raznolikost. Nestanci vrsta: Nestanci vrsta kroz evoluciju. Utjecaj čovjeka na nestanak vrsta. Očuvanje biološke raznolikosti. Konzervacijska i restauracijska ekologija.

Preporučena literatura:
  1. Gaston, K.J. (ed.). 1996. Biodiversity: A Biology of Numbers and Difference.
  2. Norse, E.A. 1993. Global marine biological diversity: A strategy for building conservation and decision making. Island Press, Washington D.C.
Dopunska literatura:
  1. UNEP World Conservation Monitoring Centre. 2000. Global biodiversity – Earth’s living resources in the 21st century. World Conservation Press, Cambridge.
  2. Wilson, E.O. 1992. The diversity of life. Penguin books, London.
  3. Radović, J. 1999. Pregled stanja biološke i krajobrazne raznolikosti Hrvatske sa strategijom i akcijskim planovima zaštite. DUZO, Zagreb
  4. Znanstveni radovi
Nastavne metode: Predavanja, studentske prezentacije, analize znanstvenih radova

Metode ocjenjivanja: Sudjelovanje u nastavi, prezentacije, usmeni ispit.

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima: Hrvatski i engleski jezik

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i /ili modula: Provođenjem anonimne ankete među studentima.